Loghează-te
SUGEREAZĂ O TEMĂ DE DISCUȚIE

Platforma profesioniștilor mass-media

Pagina principală Management și legislație

Loghează-te pentru a putea comenta

Președintele IPNA Compania Teleradio-Moldova: cum să-l alegem?

Смотри на русском языке

Categorie: Management și legislație

Avem o legislație anapoda care reglementează activitatea radiodifuzorilor, în general, și a celor publici, în particular. Mai avem oameni și instituții, care anapoda interpretează legislația anapoda în domeniu. Dar, de data aceasta, stimați colegi de breaslă, vă îndemn să discutăm despre altceva – despre încercarea repetată a Consiliului de Observatori (CO) al IPNA Compania Teleradio-Moldova de a alege președintele instituției. 

Să precizăm că, o dată la cinci ani, dacă toate lucrurile sunt făcute la timp, CO alege prin concurs public administrația de vârf a Companiei – președintele și directorii la radio și tv. Dar, pentru că în țară te-ai mira să fie ceva făcut la timp, CO încă urmează să desemneze nu trei manageri din eșalonul superior, ci doi - un președinte al IPNA și un director la Radio Moldova. 

La concursul pentru funcţia de președinte IPNA s-au înscris: Ghenadie Brega, Ștefan Secăreanu, Olga Bordeianu, Ion Terguță și Nicu Scorpan. Dintre aceştia, pe 4 iunie 2015, CO a desemnat-o în funcţie de preşedintă pe Olga Bordeianu, alegere care a generat discuții controversate şi diferite acuzaţii, iar asociaţiile de media au cerut demisia membrilor CO care şi-au dat votul pentru O. Bordeianu. În anexe găsiţi o evaluare independentă a dosarelor celor cinci candidaţi, realizată în baza unor criterii pe care le considerăm relevante în cazul unor asemenea concursuri.

Rămâne de văzut dacă CO va anula rezultatele concursurilor din 4 iunie 2015 (pentru funcţia de preşedinte IPNA) şi 5 iunie 2015 (pentru funcţia de director al Radio Moldova). Până atunci, vă invit să medităm împreună asupra unor aspecte ale concursului propriu-zis pe care, cel puțin, eu le consider importante, și anume:

Ce ar fi mai cu cale să aprecieze membrii CO: proiectul de intenții (care ar fi un fel de program de guvernământ pentru 5 ani) sau autorul proiectului?

Ar putea, cumva, CO să facă abstracție de calitatea proiectului de intenții și să aleagă un președinte ”trimis” la concurs de vreun partid?

Dacă CO nu-i influențat politic, cum ar putea ”cântări” proiectele sau autorii lor, ca, în definitiv, să facă o alegere judicioasă?

Dacă CO, în alegerea sa, pune miza pe proiectul de intenții, cum urmărește ulterior realizarea acestuia? Ce se poate întâmpla dacă proiectul câștigător, să zicem, după o habă de vreme, se dovedește că-i utopic?

Cât de fezabil și măsurabil trebuie să fie proiectul de intenții, pe de o parte, și cât de albaștri trebuie să fie ochii candidatului ca, până la urmă, să aibă câștig de cauză în concurs?

 

Proiect de intentie Bordeianu Olga.pdf
Proiect de intentie Ghenadie Brega.doc
Proiect de intentie Ion Terguta.docx
Proiect de intentie Stefan Secareanu.docx
Proiect de intentie Nicu Scorpan.docx
Evaluarea dosarelor concurs presedinte IPNA 4 iunie 2015.pdf

Ne pare rau, perioada de dezbatere a acestei teme a expirat

01 Jun 2015, 11:26 #1 +2

Înregistrat: Aug 2022

Postări: 11

Iulian Comănescu, o voce puternică în media din România și un profesionist la care apelează des presa din Moldova, s-a dat cu părerea despre proiectele de intenție ale candidaților la șefia Teleradio Moldova.

Vrei să propui altă temă de discuție?

Propune

Loghează-te pentru a putea comenta