Loghează-te
SUGEREAZĂ O TEMĂ DE DISCUȚIE

Platforma profesioniștilor mass-media

Cum recunoaștem un text părtinitor sau publicitar? Fă testul!

Categorie: TEST DEONTOLOGIC

La 24 mai 2019, pagina web a ziarului „Timpul” a publicat, în banda de știri, un articol cu denumirea La OrheiLand a început montarea roller-coasterului care va fi inaugurat la 1 iunie. Și alte instituții de presă au publicat acest text, aproape fără a opera schimbări. În articolul însoțit de trei fotografii în care se vede un șantier de construcție se spune că în parcul de distracții de la Orhei urmează să fie instalat un roller-coaster, cu precizarea că acesta va asigura o distracție maximă vizitatorilor. Este citat primarul orașului Orhei, care spune că mecanismul a fost adus din Italia, că este o premieră absolută pentru Moldova, că la 1 iunie se va organiza o sărbătoare de excepție etc. Articolul pune mai multe probleme de redactare și de deontologie jurnalistică. Haideți să le descoperim!