Loghează-te
SUGEREAZĂ O TEMĂ DE DISCUȚIE

Platforma profesioniștilor mass-media

Pagina principală Concursul Candidați

Pentru participare la concurs au fost admise opt instituţii mass-media care au fost propuse de consumatori de media sau de un grup de experţi constituit în acest scop de Consiliul de Presă.

Instituţiile mass-media candidate sunt (în ordine alfabetică):

Agora.mdportal de ştiri

Diez.mdsite de ştiri

IPNagenţie de presă

Newsmaker.mdportal de ştiri

Radio Chişinău, post de radio

Rise.md, portal de investigații

SP, ziar regional (Bălţi)

Ziarul de Gardă, săptămânal de investigaţii jurnalistice

În perioada 21 august – 15 noiembrie 2017, vizitatorii paginii www.mediaforum.md au posibilitatea să evalueze comportamentul editorial al candidaților, acordându-le puncte de apreciere. De pe un singur cont în rețelele de socializare, se vor putea acorda cel mult 10 puncte pe săptămână pentru cel mult 4 instituții mass-media candidate, după algoritmul 4 – 3 – 2 – 1.

Notă. Rezultatele votului public au titlu de recomandare, sunt luate în considerație, însă nu sunt obligatorii pentru membrii Consiliului de Presă care vor lua decizia finală privind acordarea sau neacordarea Premiului în anul curent.

Totodată, punctajul total acumulat în perioada 21 august – 15 noiembrie 2017 va fi afectat de următoarele considerente:

  • Dacă instituţia mass-media candidată a semnat Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldovai se vor adăuga 10 puncte (se acordă o singură dată);
  • Dacă instituţia mass-media candidată nu a semnat Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova, i se vor scădea 10 puncte (se aplică o singură dată);
  • Dacă pe parcursului anului calendaristic împotriva instituţiei mass-media candidate a fost depusă o plângere la Consiliul de Presă, iar Consiliul de Presă a constatat încălcarea prevederilor deontologice de către instituţia mass-media care nu a dorit să soluţioneze situaţia de conflict până la adoptarea deciziei în această chestiune, i se vor scădea 10 de puncte (se aplică ori de câte ori există un asemenea eveniment);
  • Dacă pe parcursului anului calendaristic împotriva instituţiei mass-media candidate a fost depusă o plângere la Consiliul de Presă, iar instituţia media nu a dorit să soluţioneze situaţia de conflict nici înainte, nici după adoptatea deciziei de constatare a încălcării prevederilor deontologice, i se vor scădea 30 de puncte (se aplică ori de câte ori există un asemenea eveniment);

Dacă pe parcursului anului calendaristic împotriva instituţiei mass-media candidate a fost depusă o plângere la Consiliul de Presă, iar instituţia media a soluționat benevol și responsabil situația respectivă, i se vor adăuga 7 puncte (se aplică ori de câte ori intervine o asemenea situație).

Puncte acumulate:

587

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Puncte acumulate:

1678

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Puncte acumulate:

326

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Puncte acumulate:

123

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Puncte acumulate:

43

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Puncte acumulate:

174

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Puncte acumulate:

62

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Puncte acumulate:

521

Loghează-te pentru a putea lăsa votul

Spot video Media Forum